A szabadulószobák története

A JÖVŐBEN NEM VÍZBŐL VAGY ÉLELEMBŐL LESZ EGYRE KEVESEBB, HANEM NAPFÉNYBŐL!

Te tudod, hogy honnan erednek a szabaduló játékok? Gondolkodtál már azon, hogy hogyan alakultak ki az első szabaduló szobák?

A szabadulószoba lényege, hogy a résztvevőknek meghatározott időn belül kell megoldaniuk bizonyos logikai feladatokat. Ezek gyakran egymásra épülnek és elvégzésük nagy körültekintést és figyelmet igényel. Legtöbb esetben ténylegesen egy szobából vagy szobarendszerből kell megoldani a kijutást.

A játék alapötletét az 1990-es években teremtették meg olyan „room-escape” videójátékok, mint például a Myst vagy a 999: Nine Hours, Nine Person, Nine Doors. Ezek a játékok arra épültek, hogy a számítógép előtt ülve kellett egy bonyolult kerettörténet különböző állomásairól továbbjutni, másként fogalmazva kiszabadulni. Vannak, akik úgy vélik, hogy a műfaj megteremtéséhez Agatha Christie krimijei és logikai megoldásai is inspirációként szolgáltak.

Az első valóságos szabadulószoba megjelenését 2006 környékére helyezik és a Szílicium-völgyhöz kapcsolják. Ez azonban a mai napig is vitatott kérdéskör, azonban egyértelmű válasz még nem született, ugyanis nincsenek korábbi források valós térben történő szabaduló szobával kapcsolatban,.

Ezek a játékok általában 2-6 fővel játszthatóak leghatékonyabban, csapatépítő programlehetőségként is kiváló választás lehet. Végtelen mennyiségű témakör és feladattípus megtalálható a piacon, ezeket különböző korok, történelmi események, filmek, sorozatok és történetek alapján kerülnek kialakításra.

Napjainkban már egyre több új generációs szabaduló játékkal lehet találkozni, egyéni ízlés kérdés, hogy ezek a megvalósulások szimpatikusak-e a játékosoknak. Ezekben a szobákban általában kevesebb lakat és átkötő elem található, inkább az interaktivitásra és a szoba berendezésének tényleges használatára épülnek. Ezek a játékmenetek általában nem is a kijutásra épülnek, hanem egy kijelölt küldetés teljesítésére.

Információk

Időpontfoglalás